Tuesday 12 November 2013

Rund Um Wien

Kedves cimborám beszélt erről a túravonalról; ami engem, mint természet és kihívásokat szerető emberkét megfogott. Két hete el is kezdtem, eme 120 km-es bécsi kört. Egyben szerettem volna megcsinálni, „nagyobb táskával és sátorral a hátamon, akkor essünk neki felfogásban” ezt a mókásságot. Kettő nap alatt a felét sikerült is teljesítenem, de megsérült a szemem, így abba kellett hagynom a túrámat, de a héten sikerült a másik felét is megcsinálnom.




Egy kemény túrának írnám le, ha az ember egyben szeretné a kört végig csinálni. Nem muszáj, ilyen felfogásban haladni, kisebb etapokban is teljesíthető. Ahol befejezed az aktuális túrádat könnyen vissza lehet jutni a városba tömeg közlekedve vagy sétálva is. Jó leírást, pecsételő füzetet be lehet szerezni a Rathaus-ban, ami nagy segítség a természetben kóvájgáskor. A térképpel annyira nem voltam megelégedve: a városon belül igen keresgélni kellett a jelzéseket. Többször józan paraszti ésszel, körülbelül erre kell menni gondolattal vezérelve haladtam a kerületekben. Buta fejjel, az iránytű applikáció nem volt a telefonomon és nem vittem sima mezei iránytűt magammal, ami hasznos lett volna a második éjjeli szakaszon (12 órakor kezdtem el, és tisztában voltam vele, hogy belenyúlok az éjszakába, de hogy ennyire arra nem számítottam; másnap reggel 7-re végeztem). Mikor megkérdeztem az utca emberét, kétszer is rossz útba igazítást kaptam, ez is megnövelte a 60 km-es távomat. Hajnalban már én se voltam a toppon és volt félre menés ennek köszönhetően, így a tervezett helyett 80 km lett a vége. Nem bántam, mert ezt a túrát amúgy is felkészülésnek szántam az Iszinik 100-ra (ez a fordítottja a Kinizsi 100-nak, ahogy a neve is mutatja). Ez az én verzióm, nem kell másoknak is így végig járniuk. mint írtam, szeretem magasra rakni a lécet, de kényelmes tempóban is nagyon élvezhető a túra.

Első rész: 1. nap: Heiligenstadt - Pirersdorf Natural Park
2. Nap: Pirersdorf Natural Park - Erholungsgebiet Laar Wald
Második rész: 1. nap: Erholungsgebiet Laar Wald – Heiligenstadt

Az első rész sokkal szebb, a legtöbb rész erdőben halad, igaz sok a le-fel rész benne.
A második rész sík és főleg városban vezet.

Mindenkinek tudom ajánlani, aki szeretné így is megismerni a várost ahol él! Általános - jó fizikummal élvezhető kis kirándulásokat lehet csinálni az osztrák főváros körül.


Bárkinek van kérdése, szívesen válaszolok rá; email címem: poison888@gmail.com vagy meglepő módon (mint mindenki más is) facebook-on is megtalálható vagyok. 


Méreg Attila

No comments:

Post a Comment